Kā pārvarēt kāri pēc saldumiem

Inese Millere

Dr. Inese Millere,M.D.,M.A.,C.H.Ed (Dip Stress Mgt) ir ārste, holistiskā stresa menedžmenta un veselīga dzīvesveida koučs

 

Izbaudīšanas Māksla cīņai ar Pēcpusdienas Kāri pēc Saldumiem 

Saki, vai tev garšo ēst, vai tu mīli ēdienu un ēšanu? Man ļoti garšo ēst.

Saki, vai tas, kā tu ēd atspoguļo to, ka tu mīli ēst? Hmmm, man ne vienmēr. Bieži es ēdu datora priekšā, automātiski stumjot ēdienu mutē, to nemaz neievērojot. Vai arī tev tā ir gadījies?

Bet kāpēc mums vispār vajadzētu domāt par to, KĀ mēs ēdam?

Neskatoties uz mūsu ievērojamo spēju darīt daudzas lietas vienlaicīgi, mūsu smadzenes vienlaicīgi spēj pilnībā fokusēties tikai uz vienu lietu. Kad mēs ēdam un lasam, vadam automašīnu, sērfojam internetā, vai skatamies TV, kaut kas notiks autopilotā. Vairumā gadījumu tā būs ēšana!!!

Ja tu jebkad pēc ēšanas esi bijusi nekomfortabli piebāzta, bet emocionāli neapmierināta, iespējams, ka tu šo fenomenu esi izjutusi.

Es tev piedāvāju piedalīties nelielā eksperimentā. Tā mērķis ir pievērst visu tavu apziņu – ķermeni, prātu, sirdi un garu vienkāršai darbībai – augļa gabaliņa ēšanai.  Darbībai, ko mēs tik daudz reižu dienā veicam neapzinoties, pilnīgā autopilotā.

Tu protams vari izvēlēties jebkuru brīdi, bet iesaku tev pamēģināt to izdarīt pēcpusdienā – tu noteikti pazīsti to spēcīgo vēlmi pēc kāda kāruma, kas mūs visas pārņem kaut kur ap 15:00 vai 16:00 pēcpusdienā. Tu taču zini par ko es runāju, vai ne?

Patiesībā ir noskaidrots, ka tieši laikā no 15:00 pēcpusdienā līdz vēlam vakaram sievietēm ir vislielākās iespējas iekrist stresa apēšanas lamatās.

Esi gatava? Sākam!

  • Kad tu esi izsalkusi pēc uzkodas, izvēlies augli.
  • Rūpīgi      nomazgā to, sajūtot ūdens plūsmu un ievērojot, kā tā atsitas pret augli.
  • Apskati      augļa krāsu, sajūti tā tekstūru un aromātu.
  • Ja vēlies      nomizo to, un sagriez nelielos gabaliņos; pievērs uzmanību kā kustas tavas      rokas, un sasmažo vai mainās augļa smarža to mizojot un griežot.
  • Novieto      savu augli uz maza pievilcīga šķīvīša, vai salvetes un atrod mierīgu      vietu, kur tu vari apsēsties.
  • Aizver uz      brīdi acis un savienojies ar savu elpu.
  • Vienkārši      pavēro kā tava elpa dabiski plūst iekšā un ārā, izbaudi mieru.
  • Kad esi      gatava, atver acis, un paņem savos pirkstos gabaliņu augļa un rūpīgi to      apskati.
  • Izmanto to      ko sauc par „iesācēja prātu”- skaties tā it kā tu tādu lietu nekad nebūtu      redzējusi.
  • Ievēro      krāsas, tekstūru, gaismas spēles. Atļauj šī gabaliņa skaistumam un      sarežģītībai sevi apburt.
  • Kad tu to      cel pie deguna un mutes, ievēro kā roka to paveic pilnīgi bez piepūles. Tu      varbūt ievēro siekalu izdalīšanos savā mutē.
  • Nopauzē uz      brīdi un patiesi ieelpo aromātu.
  • Uzliec      augļa gabaliņu sev uz mēlēs un sajūti tā svaru, tekstūru un garšu. Vai tu      apzinies saldmi, rūgtumu vai skābumu?
  • Tagad      mazliet paviļā to mutē, izpētot augļa virsmu.
  • Kad esi      gatava, lēni, apzinoties veic pirmo kodienu, ieklausies un sajūti kā      izšļācas sula.
  • Turpini      lēnām košļāt un jūti kā tavas garšas kārpiņas piesātinās ar augļa garšu.
  • Turpini      elpot, nesot aromātu augšup uz tava deguna aizmuguri. Tā ir garšas un      smaržas kombinācija, kas dod tev unikālo augļa garšu.
  • Kad esi gatava      norīt, dari to apzinoties, pamēģini izsekot tā ceļam lejup līdz tas iekrīt      tavā kuņģī.
  • Nopauzē      pirms nākošā kodiena vai gabaliņa.
  • Lēni      turpini ēšanu apzinoties.
  • Ievēro,      kad tavas domas novirzās no tavas nodarbes – ēšanas un laipni ‘aizved’ tās      atpakaļ pie šeit un tagad – tava pēcpusdiena sneka izbaudīšanas.
  • Kad tu      beidz, pasakies par šo brīnišķīgo izbaudīšanas pauzi un brīdi pasēdi      klusumā un sajūti kā tas ir būt par vienu augli smagākai.
    Pārdomā savu pieredzi. Vai ēšana apzinoties palielināja tavu apmierinātības sajūtu?

Kā apzinātība ( pilnīga netiesājoša klatbūtne) mainīja tavu ēšanas pieredzi?

Kā tu varētu ienest apzinātību citās tavās ēdienreizēs, un citās tavas dzīves sfērās?

Vairāk par to kā atrisināt neapzinātu, automātisku un stresa ēšanu, pārtraukt cīņu ar ēdienu un svaru ienesot dzīvē un ēšanā apzinātību tu vari apgūt kursā „Kā Neapēst Stresu”. Uzzini vairāk šeit  http://www.kaneapeststresu.com

Inese Millere, ir ārste, holistiskā stresa menedžmenta un veselīga dzīvesveida koučs aizņemtām sievietēm, kuras vēlas pārvaldīt stresu, emocionālo un stresa ēšanu, izveidot veselīgas attiecības ar ēdienu un fiziskajām aktivitātēm un baudīt veselīgu un līdzsvarotu dzīvi.

 

Komentējiet